درباره وبلاگ

سلام !! به وبلاگ خودتون خوش آمدید!! امیدوارم که از مطالب استفاده لازم را ببرید وبه آرامش کامل برسید! باتشکر از حضور سبزتان!! «مهران رضایی»
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روانشناسی و آدرس redriband.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته.در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 25711
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



روانشناسی
شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 17:5 ::  نويسنده : مهران رضایی       

موسیقی و خنده می تواند فشار خون شما را به اندازه کاهش نمک از غذا و یا کم کردن حدود پنج کیلو از وزن بدنتان پایین بیاورد.

به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی از ایرنا و به نقل از پایگاه اینترنتی «هلث»، پژوهشگران ژاپنی در تحقیقی که به انجمن قلب آمریکا در آتلانتا ارایه دادند دریافتند میزان فشار خون افرادی که هر دوماه یک‌بار در جلسات موسیقی و یا خنده درمانی شرکت کرده اند به طور متوسط پس از گذشت سه ماه بین پنج تا شش درجه پایین آمده است. این در حالی است که فشار خون افرادی که در این جلسات شرکت نکرده اند چندان تغییری نکرده است.
دکتر مایکل میلر مدیر جلوگیری از بیماری های قلبی در دانشگاه مریلند این کاهش فشار خون که در این تحقیق مشاهده شده است با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری و یا سکته قلبی به میزان پنج تا پانزده درصد مرتبط است .
پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه «اوزاکا» ۹۰ زن و مرد در سنین ۴۰ تا ۷۴ ساله را انتخاب کردند و برخی را برای شرکت در جلسات خنده درمانی و یا موسیقی هر دو هفته یک بار انتخاب کردند و گروه دیگری را در این تحقیق شرکت ندادند.
شرکت کنندگان در جلسات موسیقی آواز و یا موسیقی ژاپنی شرکت کنند و یا تشویق شدند که موسیقی های ژاپنی و یا غربی را در خانه گوش کنند.
فشار خون افرادی که در جلسات خنده و یا موسیقی درمانی شرکت کرده بودند قبل و بعد از انجام این تحقیق اندازه گیری شد و نتیجه کاهش قابل ملاحظه فشار خون را نشان می داد.
دکتر میلر که تحقیق مشابهی را انجام داده است می گوید : این کاهش فشار خون به اندازه یک رژیم غذایی کم نمک ، کم کردن حدود پنج کیلو از وزن بدن و یا درمان با داروهای مربوط با کاهش فشار خون است.



شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 17:4 ::  نويسنده : مهران رضایی       

اگرچه ماساژ بدن می‌تواند ناامیدی را کاهش دهد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد یک روش ارزان‌تر، راحت‌تر و موثرتر وجود دارد و آن گوش دادن به موسیقی است.
یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ماساژ دادن می‌تواند میزان ناامیدی را در بیماران تا ۵۰ درصد کاهش دهد، این در حالی‌ست که محققان متوجه شده‌اند گوش‌ دادن به یک موسیقی ملایم و لذت‌بخش اثر بهتری در کاهش علائم ناامیدی در انسان دارد.

کارن شرمن از موسسه تحقیقات سلامت در این باره گفت : پی بردن به این موضوع که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تا این اندازه به کاهش علائم ناامیدی در انسان کمک کند،  ما را شگفت زده کرد. این موضوع نشان می‌دهد فواید ماساژ دادن بیش‌تر مرتبط به پاسخ آرامش‌بخشی است که بدن دریافت می‌کند.

این اولین بار است که تحقیقاتی در مورد فواید ماساژ در کاهش علائم ناامیدی در بیمارانی که به شدت به این اختلال روحی دچار هستند انجام می‌شود.

برای بررسی این موضوع محققان به ۶۸ بیمار مبتلا به ناامیدی انواع مختلف روش‌های درمانی را تجویز کردند .تعدادی از آن‌ها ۱۰ جلسه ماساژ یک ساعتی دریافت کردند و به تعدادی دیگر توصیه کردند که دراز کشیده و به موسیقی ملایم گوش کنند. در این تحقیقات مشخص شد تقریبا همه این روش‌ها به یک میزان می‌تواند در کاهش علائم ناامیدی در انسان موثر باشند.

شرمن در این باره گفت: به این ترتیب گوش دادن به موسیقی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین روش‌ها در کاهش علائم ناامیدی در بیمارانی که به این اختلال دچار هستند به کار بیاید.گوش دادن به موسیقی بسیار کم‌هزینه است و می‌تواند مانند دیگر روش‌ها به انسان آرامش دهد.

نتایج این تحقیقات در نشریات ناامیدی و افسردگی به چاپ رسیده است.



نتایج یک پژوهش جدید در ایالات متحده حاکی از آن است که زیاد موسیقی گوش کردن احتمال ابتلا به افسردگی را ۸ برابر می‌کند و ممکن است این موضوع عامل افسردگی در بزرگسالان باشد.

به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی، شهر نوشت: محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبرگ دریافته‌اند که احتمال ابتلای افراد بزرگسال به بیماری افسردگی، بین آنهایی که وقت بیشتری را صرف موسیقی گوش کردن می‌کنند، بیشتر است، در حالی که احتمال افسردگی جوانانی که بیشتر کتاب می‌خوانند به مراتب کمتر است.

براساس گزارش «موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده»، از هر ۱۲نوجوان، یک نوجوان به افسردگی جدی مبتلاست.

یافته‌های این پژوهش، بخشی از تحقیقات گسترده و روز افزونی است که به ارتباط بین سلامت روانی افراد با میزان بهره‌گیری از رسانه‌ها می‌پردازند.

دکتر برایان پریمک، پژوهشگر ارشد این تحقیق گفته است: «مشخص نیست که افراد افسرده برای رهایی از این بیماری بیشتر موسیقی گوش می‌دهند و یا گوش کردن موسیقی برای ساعات طولانی به افسردگی منتهی می‌شود و یا هر دو عامل موثری در این زمینه هستند. به هر حال، ممکن است این یافته‌ها به والدین و پزشکان کمک کند تا ارتباط بین رسانه‌ها و افسردگی را دریابند.»

محققان دریافته‌اند که احتمال بروز افسردگی در جوانانی که بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کنند ۳/۸بار بیشتر از افرادی است که زمان اندکی را صرف موسیقی می‌کنند و این احتمال در افرادی که بیشتر اوقات کتاب می‌خوانند، یک دهم است.

۱۰۶ فرد بزرگسال که ۴۶ نفر از آنها افسردگی جدی داشتند، در این تحقیق شرکت کردند.

تفاوت این تحقیق با بیشتر پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شده‌اند، این بود که پژوهشگران از شیوه‌ای به نام «زندگی واقعی» استفاده کردند. آنها در این روش بیش از ۶۰ بار در یک دوره متمادی در ۵ آخر هفته با شرکت کنندگان تماس می‌گرفتند تا دریابند در حال استفاده از چه نوع رسانه‌ای هستند.

نتایج این تحقیق در شماره ماه آوریل نشریه «Archives of Pediatric and Adolescent Medicine» منتشر شده است.